Keresés a Zolka blogon
Galéria
Galéria [2006-os galéria] / Velence és Milánó
Repülés   2006.09.05 00:42
Repülővel mentünk Velencébe, fapados járat volt (SkyEurope), de nem volt vele sok szerencsénk. 13-kor indult volna, és 2 órával korábban kint kellett lenni, de végül csak 17:00 körül indult, úgyhogy ott ültünk a reptéren 6 órát tétlenül.
Közben intéznem kellett szállást is, mert kiderült, hogy leemeltek az egyik lány kártyájáról soksok pénzt, úgy biztosítva be, hogy nehogy kár érje őket, és nekem kellett velük lebeszélnem, hogy most mi van. Már alkonyodott amikor fölszálltunk, de szerencsére sikerült pár jobb képet csinálni a levegőből.

Velence fölülről   2006.09.05 00:50
Ez már a leszálláskor készült, ilyen Velence a levegőből. Így utólag ki lehet szúrni, hogy merre jártunk, hol aludtunk, stb.
Még nem említettem, hogy kis csapatunk 6 főt számlált, Nojácska, Viki (Noja gimnáziumi osztálytársnője), Edi (Viki szomszédja), Anna és Judit (Edi exosztálytársai), és jómagam. Azaz 5 lánnyal nyaraltam o:-D és ez jót tett az önbecsülésemnek. ;-)
A képről nem látszik, de már késő délután volt ekkor, úgyhogy a délutáni Velencenézésnek a késés miatt lőttek. Már sötét volt, mikorra beértünk a városközpontba.

Velencei éj 1   2006.09.05 00:57
Ez a központba érkezés után készült, ilyen sötétben kezdtük el földeríteni Velence szépségeit.
Már az ideérkezés sem volt egyszerű, a reptérről busszal mentünk, amelyről azt mondták, a Velencei vonatpályaudvarra visz. Ez tök jó, gondoltuk mi, mert az majdnem a központ, onnan indul majd a vonatunk Milánóba másnap, nagyon jó lesz így. Elértünk a pu-ra, de egyeltalán nem olyan volt, amire számítottunk, kicsi, és egyeltalán nem volt velencei hangulata. Egy rendőrnéni megsúgta nekünk, hogy nem ott vagyunk ahol gondoljuk, ez a külső pályaudvar. Ugyanis Velencének 2 pályaudvara van, a belső a szigeten, a külső pedig kívül. Nekünk a belső kellett volna, de a busz csak idáig hozott. Vonatjegyet venni nem tudtunk, (pénztár már nem volt, az automatákból 1 működött, az előtt is hihetetlen sor), így hát potyáztunk. Szerencsére nem kaptak el.

Velencei éj 2   2006.09.05 01:04
A belső pu-ra megérkezés után megkerestük a csomagmegőrzőt, és leadtuk a bőröndöket másnapig. Mivel nem volt szállásunk, azt terveztük, hogy majd csövezünk, és majd másnap alszunk a vonaton, ami Milánóba visz.
Egyébként rengeteg ember nyüzsgött itt, jobbára túristák, a helyiek állítólag menekülnek innen ahogy tudnak, az egész várost a túristáknak tartják fönn.

Csövezés   2006.09.05 01:08
Éjszaka elég keveset lehet látni akármiből, így aztán miután elértük a Szent Márk teret, kerestünk egy félreeső részt, és kicsit pihentünk. Én kedvesem ölében aludtam egy fél órát, a többiek ahogy tudtak...
Azért van hangulata ennek is, ha az ember csövezik legalább stílusosan tegye, és a világ egyik leghíresebb terén aludjon ;-)

Szent Márk tér 1   2006.09.05 01:16
Ez a kép olyan 1 óra körül készült, ekkor már kezdtek eltűnni a túristák, és elnéptelenedett az egyébként mindig zsúfolt tér.
Sokáig nem bírtam aludni, úgyhogy elindultunk kedvesemmel sétálni, és közben kattingattunk.

Szent Márk tér 2   2006.09.05 01:18
Ez a kép sikerül a legjobban a Szent Márk Bazilikáról. Néptelen tér, és letettem a földre a fényképezőgépet. Szerintem csodaszépen sikerült kép...

Stílusos világítás   2006.09.05 01:22
A hátam mögött volt a Szent Márk tér, amikor ezt csináltam, gyönyörűek ezek a lámpaoszlopok

Virradat a téren   2006.09.05 01:26
Körben a téren a közeli kávéházak szokták kipakolni a székeket-asztalokat, hogy a pénzes túristák oda ülhessenek le, és költhessék a pénzüket. Ezeket az asztalokat és székeket éjjelre nem viszik ba az üzletbe (be sem férne), hanem kint hagyják őket, és a magunkfajta csöves turisták aludhatnak kicsit rajta... azért kényelmesebb mint a földön aludni., még ha így sem a legtökéletesebb.
Kora reggel már tényleg egy lélek sincs a téren, viszont amikor már lehet látni normálisan, a galambok birtokba veszik a placcot.
Itt tudtuk meg, hogy az elhullott galambokat a sirályok falják föl, így annak a kevés itt lakó helyinek még erre sincs gondja.

Virradat a téren 2   2006.09.05 01:28
Így néz ki nappali fényben a bazilika... őszintén szólva kicsit csalódás, de még így is impozáns.

Hajnali templom   2006.09.05 01:30
A bazilikától balra található ez a harangház... ebből az irányból érkezik a legtöbb túrista.

Hajnali toronykép   2006.09.05 01:34
Nojácska egyik legjobban sikerült képe... és a legismertebb Velencei épület. Ezt lehet látni a távolban a 2. képen, ahol még a levegőben vagyunk.
Bele lehet azért gondolni, hogy milyen szép távolságot megtettünk 2 lábon, és ehhoz még hozzá lehet venni, hogy velencében nincsenek kocsik, mivel nem férnek el a sikátorokban. Csak gyalogosan, vagy hajóval lehet közlekedni (esetleg gondolával, ha sok pénzed van...

Gondolákok   2006.09.05 01:38
Kedvesemet dícséri ez a kép is, én ugyanis ekkor épp húztam a lóbőrt a (kis)csomagok mellett.

Szomszéd sziget   2006.09.05 01:43
Itt már igencsak virradt, és mivel az első hajó eléggé korán indul, mi is be akartunk neveztni egy hajós körútra. Velencében úgy működik az egész jegyrendszer, hogy a jegyed 3 óra alatt haszánlódik el. Addig a jegy érvényes, akárt többször is utazhatsz ugyanazon a járaton... ezért mi is 2x hajóztunk... majd utána fölkerekedtünk, és jártuk a magunk útját....

Hajókázás 1   2006.09.05 07:37
Szerintem Velence legszebb oldalát akkor mutatja, ha hajóról nézzük... viszont úgy, hogy még hajnalodik éppen, kevés ember van a hajón, és a part sem nyüzsög, úgy mégszebb...

Hajókázás 2   2006.09.05 07:47
Pl ilyen díszes épületeket is lehet látni, amit a sikátorokból esélytelen... olyan palotákat láttunk, biztos sok milliárdos vesz magának házat errefelé...

Sóhajok hídja   2006.09.05 07:49
Arról kapta a nevét, hogy erre vitték az elítélteket a vesztőhelyre, és ők nagyokat sóhajtoztak amikor ide értek... vagy valami ilyesmi :-)

Napfelkelte hajóról 1   2006.09.05 07:50
Nagyon szép... szerencsére a hajó orrában ültünk, úgyhogy tudtunk nagyon szép képeket csinálni.

Napfelkelte hajóról 2   2006.09.05 07:52
Szintén hasonló, és nagyon szép... ezeket nem én készítettem, az enyém nem lett ennyire narancsos... és bár az én általam készítettek valósághűbbek, ez mégis jobban néz ki. :-)

Reggeli városnézés   2006.09.05 07:55
A hajókázás után még nappali fénynél is megnéztük a város egy részét, pl betértünk egy templomba, amit még használtak éppen (pont temetést tartottak, és hozták be a koporsót, amikor eszméltünk, hogy nem vagyunk a legjobb helyen)
A képen balról jobbra: Judit, Noja, Viki látható.

Indulás előtt   2006.09.05 07:57
A főpályaudvar előtt volt ez a híd, amiről a kép készült. (jobb oldalt látható egy kis darabja) Kb 10-re értünk ide, és utána nem sokkal indult a vonatunk, amin jót aludt az egész csapat...

Milánói parkban   2006.09.05 08:06
Megérkezés után eléggé ki voltunk dőlve, úgyhogy a szálláson kicsit pihentünk, majd megtámadtunk egy pizzériát... illetve csak támadtunk volna, mert itt is él a szieszta "nagyszerű" intézménye, azaz délután nincs élet, minden bezár, és mindenki pihen. Így aztán kénytelenek voltunk kb 18-ig pihenni, és csak utána pizzázni. Utána a közeli területek földerítésére indultunk, akkor találtuk ezt a szép nagy parkot szökőkúttal, kacsaúsztatóval. Már erősen sötétedett, amikor a képek készültek.

Park 2   2006.09.05 08:08
A csipet csapat, sorrendben:
Edi, Anna, Judit, Viki, Noja (és én, de én a fényképezőgép mögött vagyok :-D)

Milánói Dóm   2006.09.05 08:26
Ekkor pillantottuk meg legelőször Milánó leghíresebb, legismertebb, és egyben legimpozánsabb épületét, a Dómot. Hihetetlenül agyondíszített épület, ennek ellenére nincs csömöröe az embernek a soksok fríztől és szobortól, nem giccses, hanem hatalmas, és tiszteletet parancsoló... Gyönyörű épület, de sajnos ez is olyan mint a magyar parlament; mindig fölújítják valamelyik részét, mert a borító márvány összeszedi a város koszát. Amikor mi voltunk, akkor pont a bejárati rész volt fölállványozva, úgyhogy nem is csináltam onnan róla képet, mert úgy csúnya...

Zolka ott volt   2006.09.05 08:26
Bizonyítékként, hogy tényleg ott voltam ;-)

Napjáték   2006.09.05 08:28
Játék a fényekkel és színekkel... szép volt a Dóm nagyon, nekem az tetszett az egész útból a legjobban...

Nojácskával párban   2006.09.05 08:30
Éppen másztunk föl a lépcsőn a Dóm tetejére, ugyanis föl lehet rá menni, és onnan városnézni, van lépcső is, meg lift is, de a lépcső kellemesebb, és jó hosszú is...

Dóm előtti tér   2006.09.05 08:32
Madártávlatból... apró emberkék, eltörpülő épületek.

A dómtető   2006.09.05 08:34
Sajnos itt is föl van állványozva itt-ott, de nagyon szép... gondoltak a túristákra is, van egy kis csap az egyik sarokban, ahonnan lehet ivóvizet szerezni.

Noja és Viki   2006.09.05 08:34
Barátnők a tetőn...

Szobros csúcsok   2006.09.05 08:36
Minden tornyocska csúcsán egy-egy szobor van, mindegyik szobrocska más, nem sorozatgyártás, ahogyan most csinálnák, egyedi mind. Amikor megláttam a dómot, az volt az első gondolatom hogy mekkora munka lehetett ezt fölépíteni...

A tető újra   2006.09.05 08:45
Aki akarja, elolvashatja hogyan készült gyakorlatilag 1386-tól építették 1965-ig... úgyhogy tényleg brutális munka volt. (Wikipedia: Duomo di Milano)

A fedett utca   2006.09.05 08:58
Így reklámozták, valójában csak egy nagy épület, nem értem miért hívják fedett utcának. Vannak benne jó drága vendéglők, meg puccos boltok. De nem olyan fontos...
Még nem is említettem, hogy a legjobb dolog olaszországban a fagyi. Isteni fagyikat adnak, rengeteg ízben, és ugyan jó drága, de legalább akkora adagot, mint otthon 3 gombóc. Ez egyébként mindenre igaz, hogy drága, nem szabad átszámolni semminek az árát, mert akkor nem vesz semmit az ember.

Scala   2006.09.05 09:04
A világ leghíresebb operaháza. Fényképezni nem volt szabad benn, csak dugiban csináltam vagy 2 képet.
Egyébként semmi extra, egy 6 emeletes színházterem... jól elhűsöltünk odabenn, olyannyira, hogy már jöttek szólni, hogy mindjárt zárnak. Pedig volt még egy kis múzeumrész, ahol a híres díszletek modelljei, meg régi ruhák és festmények voltak... de azon csak átrohantunk :-)

A vár   2006.09.05 09:09
Igazándiból csak valami gazdag család könnyebben védhető rezidenciája lehetett... kívülről szép volt, de belül ez is föl volt túra teljesen, nem is lehetett bemenni sehova.
Ottjártunkkor éppen valami sokpáros esküvőt tartottak ott japánok, láttunk vagy 3 menyasszonyt is. :-)

Várbelső   2006.09.05 09:10
Semmi extra szerintem... azért ellaknék ilyen helyen ;-)

A kellő középen   2006.09.05 09:11
Az a pici kék én vagyok ott a tér közepén. :-)

Nojával a parkban 1   2006.09.05 09:13
A vár mögött egy hatalmas park van, (amit éppen parkrendeznek :-S) de vannak nagyon szép részei... pl ahol Nojácska áll.

Sellős híd 1   2006.09.05 09:14
Nojácska átkel éppen

Sellős híd 2   2006.09.05 09:14
Zolka is átkelne, de a Sellők elvonják a figyelmét o:-P

Többiek   2006.09.05 09:16
A csapat többi tagja is jön... a háttérben a vár tornya dereng...

Zolkareklám   2006.09.05 09:18
/* a póló pitcsodától lett szerezve */

Boltív   2006.09.05 09:21
Itt jutott eszünkbe, hogy nézzük meg a térképet, hátha találunk még valami látnivalót... találtunk is, kicsit messzebb volt valami dolog, de nem tudtuk mi, csak elindultunk felé... Fél útnál a lányok már nagyon nem bírták, így aztán megkérdeztem egy helyitől, hogy mi is az pontosan ahova megyünk, megéri-e megnézni. Kiderült, hogy valami nagy fedett piactér, de most nincs is nyitva, csak télen... a lányok csúnyán néztek, és metróztunk. :-)

Doumo belső 1   2006.09.05 09:26
Már jó ideje nem írom mit mikor néztünk meg... a Dómot kívülről a 2. napon néztük, a várat a 3.-on, és a dómot belülről is a 3.-on, mivel nem szabad úgy bemenni, hogy kilátszik a térded vagy a vállad, és lányok először olyanban voltak. Ezeket a képeket Anna csinálta, valamiért neki jobbak lettek a belső felvételek.

Doumo belső 2   2006.09.05 09:27
Rengeteg ilyen apró képecske volt. Rengeteg.

Doumo belső 3   2006.09.05 09:28
Sok másikak is...

Hazaút   2006.09.05 09:33
A milánói főpályaudvar előtt készült ez a kép. A pályaudvar arról nevezetes, hogy amikor megérkeztünk, és kijöttünk, az első mozdulattal lenyúlták Edi fényképezőgépét az ott lófráló gyerekek... észre sem vette. Szerencsére visszakapta, de akkor is elég negatív nyitás volt...
A 3. napon már nem csináltunk nagyon semmi különöset. Megpróbáltunk bejutni a híres utolsó vacsorához, de nem sikerült rábeszélni az őrző lánykát, hogy engedjen be... "A legközelebbi időpont novemberben van." Ugyanis oda előre be kell jelentkezni, csak akkor lehet megnézni.

Reptéren   2006.09.05 09:37
Játszottunk kicsit Anna fényképezőgépével, és így készült ez a kép is, meg a következő is.
A reptérre vezető út is elég érdekes volt, elértük azt a buszt amit akartunk, azzal pont a checkin előtt értünk volna oda, talán még egy kicsit sokkal is előtte... Viszont azt nem tudtuk, hogy egy jó nagy karambol miatt kb 20 percet állunk az autópályán a dugóban, és azt sem tudtuk, hogy egy másik autópályán, amire rátérünk meg átépítés van (teljes hosszában) és ott is álltunk vagy 40 percet... úgyhogy a checkin közepére pont odaértünk, de legalább nem kellett várakozni. Szerencsére még volt jegy ablak mellé is, úgyhogy végül szerencsések voltunk, és a gép sem késett sokat.

Lábkép   2006.09.05 09:38
Játék...

Skyeurope   2006.09.05 09:39
Nincs egy rossz szavam sem rájuk, végülis egyben leszállítottak minket oda vissza. :-)

Napnyugta a repülőről   2006.09.05 09:41
Csodaszép látvány volt, még én sem láttam ilyet soha. A színek kavalkádja, a színskála minden pontjáról, volt zöld is, és lila, és sötétkék... hihetetlen csodálatos volt.
Ezt a képet én malacnak neveztem el, mert olyan malacos az egyik felhő. A kép az én Olympus gépemet dícséri. :-)