Keresés a Zolka blogon
Galéria
Galéria [2007-es galéria] / Prágai teambuilding
Első éjjel   2007.03.23 00:51
In medias res kezdem a mesét, rögtön egy olyan képpel, amely már Prágában készült, és én valójában nem is voltam jelen ott akkor. Csaba munkatársam készítette, ugyanis találkozott egy kinn tanuló ismerősével, és erre sétáltak. A hely neve egyébként Óváros-tér, és az benne van Prága 4 leghíresebb helyeinek listájában.
Még így az elején leírom, hogy hogy is kezdődött az utazásunk: Kedd este repültünk ki, kb 6-7 felé értünk a hotelbe, utána elvittek minket egy közeli vendéglőbe, és ott vacsoráztunk...

Károly híd éjjel   2007.03.23 00:54
Szintén Csaba műve ez a szép éjszakai felvétel Prága leghíresebb hídjáról a Károly hídról.

Reggeli gyülekező   2007.03.23 00:57
Ez már szerda reggel, miután mindenki megreggelizett elindultunk kicsit városnézni mielőtt befut a csoport nagy része (mi olyan pioneer jelleggel utaztunk korábban, a többiek csak ezen a napon érkeztek.)
Balázs, Csaba, Hermann, István és én. Az öreg tata csak bele került, aki meg Balázs takarásában van, annak nem jut eszembe a neve, de nem is fontos, mert semmi nem látszik belőle.

Vencel tér   2007.03.23 01:01
Valójában a Vencel tér nem is tér, hanem egy hosszú és nagyon széles utca... Az utikönyvek szerint 750m hosszú, 60m széles. Ez a kép kb. középtájról készült. Mint erről a képről és a későbbiekről is látszik nem volt túl jó időnk, de mivel február elején voltunk még ez is szépnek számít szerintem. Az utosló nap nagyon szép napsütéses időnk volt... de most még elég nyálkás.

Templom   2007.03.23 01:08
Séta közben haladtunk el eme templom mellett. Nem tudom a nevét

Zenélő szobrok   2007.03.23 01:10
A templom után akadtunk rá erre a kisebb térre, ahol ezek a szobrok álltak. Nekem tetszenek.

Orloj óra   2007.03.23 01:16
Az Óváros térre is elvetődtünk, és megnéztük ezt az animáló bábjátékos órát, amely minden fél órában harangjátszik, és némi bábjátékot ad elő. A legenda szerint megjósolja a rosszat. Nekem eléggé csalódás volt, mert szinte semmit nem csinál, 2 figura mozog és 2 ablak előtt elfordul pár másik figura. De így utánaolvasva ezt 1410-ből származik, és így már eléggé másként gondolok rá.

Másik templom   2007.03.23 01:18
Az előbbi óra mögött található ez a templom... Ennek sem tudom a nevét, de látható ez is az Óváros-térről.

Károly híd bejárata   2007.03.23 01:21
Így lehet feljutni a Károly hídra. Én személy szerint nagyon érdekesnek találtam, hogy milyen sok néger ember van arra, és mind ilyen leszólítós, kaszinóba, striptease bárba becibálós reklámemberként dolgozik. Sokszor találkoztunk velük.

Óváros a hídról   2007.03.23 08:01
Ilyen szép látvány volt a Károly hídról az Óvárosi rész. Szépen rendbentartott házak színes kavalkádja.

Károly híd   2007.03.23 08:07
Rengeteg túrista volt, annak ellenére, hogy még csak február van, néha a pokolba kívántam őket, pedig magam is az voltam. Kivéve talán a japán túristákat, ők aranyosak voltak.
A Károly híd egyebként arról nevezetes, hogy rengeteg szobor díszíti, szintén leírásból tudom, hogy ezeket a szobrokat az idők folyamán egyenként adományozták, készítették, és hosszú idő alatt lett ilyen a híd. Valamilyen furcsa mészkőből készülnek, ugyanúgy mint gyakran a híres épületek borítása is, és ez úgy issza magába a levegőben levő port és kormot, mint a szivacs, ezért ilyen feketék a szobrok és az épületek. Eredetileg majdnem fehérek lennének. Takarításuk vagy mosásuk nem old meg semmit, mert állítólat 3-5 cm mélységig ilyen fekete az anyag, az egyetlen megoldás a teljes csere, de azt nem tudják megtenni.
Jobbra fenn a háttérben a várnegyed látható, majd lesz pár kép még róla.

Szerencsehozó szobor   2007.03.23 08:15
A legenda úgy tartja, hogy aki ezen a szobron megsimogatja a bal oldali táblácskán az embert annak szerencséje lesz. A hülye túristák erre fényesre simogatják a kutyát. De én ügyes voltam, nekem szerencsém lesz, mert én az embert simogattam meg. Az irányérzékkel is bajok vannak néhányuknál, mert valakik a jobb oldali táblán simogaják a nőt... bigsmile

Nagyboldogasszony templom   2007.03.23 08:22
Tyn templomként is ismert épület, állítólag nagyon híres. Számomra az a furcsa benne, hogy teljesen körbe van építve épületekkel. Az én fejemben a templomok mindig úgy képzelődnek el, hogy az épület körül méretes templomkert van, vagy ha az nem is, de legalább egy kisebb tér, hogy a templom méretei megkövetelhessék a nekik kijáró tiszteletet. Budapesten is van egy ilyen teljesen beépített tempom, a Margit híd után a Komjádi uszoda környékén valahol. Az is olyan furcsa a szememben.

Prága városkép   2007.03.23 08:26
Ez már csütörtök reggel készült, egy idegenvezetésen vettünk részt, ahol végigmesélték a várnyegyed nagy részét. Kezdtük egy kolostor megnézésével, ez a kép a kolostor előtti kis parkból készült, ahonnan rálátni az egész városra. Gyönyörű lehet, ha napsütéses tiszta idő van... nekünk ilyen nyálkás esős ködös időnk volt, úgyhogy városképet csak nyomokban tartalmaz...

Várnegyedlátvány   2007.03.23 08:30
Ugyanonnan mint az előző, csak itt látszik a vár is. Én inkább kastélynak nevezném, nem várnak, az jobban utal arra, hogy katonai funkcióját nehezen fedeztem fel, bár biztos volt. Az uralkodó épület a Szent Vitus székesegyház, azt is meglátogattuk később még ezen a napon.

Zolkalátvány   2007.03.23 08:32
Még mindig ugyanonnan, de most már velem együtt. A kesztyűbe nem ér belekötni, tényleg nagyon hideg volt.

Üvegfestés   2007.03.23 08:36
Így festenek üveget Prágában. lol Régen ugyanis az alapján fizettek errefelé adót az emberek, hogy hány ablak van a házukon (gondolom hasonlatosan a felénk elterjedt kapuadó és/vagy kéményadóhoz). De a leleményes csehek ezt is kijátszották, kevesebb ablakot építettek az házba, és hogy ne nézzen ki bután az épület, a hiányzó helyekre odafestették őket. Ha az idegenvezető nem hívja fel rá a figyelmünket nem vettem volna észre, olyan jól van megcsinálva.

Útban a kastály felé   2007.03.23 08:37
Igen. Haladunk arra felé.

Várbelsőtér   2007.03.23 08:43
Szépen lemárványozva, szökőkutazva... emiatt is mondom hogy ez egy kastély, nem vár. De ettől függetlenül szép.

Szent Vitus székesegyház   2007.03.23 08:46
Ez is úgy körbe van építve, hogy fényképezni sem nagyon lehet, mert 10 méter van a másik épületig, úgyhogy nem fér bele egy átlag gép képébe. Szintén azzal a mészkővel vagy márvánnyal vagy mivel van borítva ami ilyen koromszivacs.
A vízköpőket külön megemlítem, nagyon félelmetesek...

Székesegyház belülről 1   2007.03.23 08:48
Nagyon szépek voltak a színes üvegek.

Székesegyház belülről 2   2007.03.23 08:49
Másik szép üvegek.

Harangtorony   2007.03.23 08:49
Még ez is a székesegyház része, a harangtorony.

Harangtoronyláb   2007.03.23 08:52
Annak a képnek a restaurálását nemrég fejezték be, ugyanis a korom azt is teljesen befedte, és már senki nem emlékezett rá mi is volt ott. Egyenként kellet megtisztítani őket, hogy kiderüljön a színük.
Figyelmesebb emberek engem is fölfedezhetnek a képen, de ez nem szükséges nagyon. Az is látszik, hogy milyen sokan voltunk.
Amikor innen elvonultunk, láttunk egy sólyommal galambra vadászó embert (a sólyom éppen lakmározott amikor odaértem). Nagyon jó ötletnek tartom hogy ilyen módszerrel tartják távol a galambokat a városból. Nem kell őket meggyilkolni (kivéve azt a párat amit elkap a ragadozómadár), védi a sólymokat, és tisztábbak az utcák. Nagyon támogatnám ha pesten is így lenne.

Látkép   2007.03.23 08:54
A várból lefelé vezető lépcsősoron látható eme épület és látkép. Jól.

Károly híd láb   2007.03.23 09:00
Ennek a képnek pont a lényege nem látszik. Talán emlékeztek, hogy 2002-ben hatalmas áradás volt Prágában, ami nagyjából elmosta a gátakat és egy időre a Moldva beköltözött a városba. Ennek már 5 éve, és pont mondta az idegenvezető, hogy az utolsó megrongálódott épület helyreállítását most fejezték be, volt róla újsághír.
De a lényeg, ezen a képen látszik hogy meddig volt a víz akkor. A legjobb oldalon a hídlábon látszik kicsit, az emberek feje fölöt vagy 50 cm-vel, és a lámpaoszlopon is van egy tábla amin a vonal mutatja az akkori vízszintet.

Zolka a Károly hídon   2007.03.23 09:01
Újabb bizonyíték hogy ott voltam.

Táncoló ház   2007.03.23 09:03
Prága leghíresebb újkori nevezetessége. "A világhírű táncpáros Ginger Rogers és Fred Astaire ihlette épület Frank Gehry tervei alapján készült 1992 és 1996 között." Nekem nagyon tetszik...

Újra a Nagyboldogasszony temlom   2007.03.23 09:11
Péntek koradélután járunk már, a teambuildingnek vége, a norvég kollégák már hazamentek, de nekünk még volt sok óránk a repülőgép indulásáig, úgyhogy elindultunk a városba elszórni a maradék pénzünket. Vagyis pontosabban az összeset, mert én még szinte alig költöttem.
A vásárlás után fölmentünk az Óváros téren álló harangtorony tetejébe, (ennek a lábánál van a csillagóra), és csodaszép képeket csináltunk. Az időjárásnak külön köszönet, erre az egy napra napos időnk volt.

Városkép a magasból   2007.03.23 09:15
Ha erre jártok, mindenképp megéri fölmenni (még ha drága akkor is), nagyon szép látvány körben a város.

Óváros tér szobra   2007.03.23 09:19
Szánom bánom nem tudom milyen szobor ez.

Újabb templom   2007.03.23 09:20
Az óváros tér másik temploma.

A kastély   2007.03.23 09:22
A harangtoronyból nagyon szépen lencsére áll a kastély... (max zoom)

A vár megint   2007.03.23 09:23
Ugyanaz legkisebb zoommal.

A vár utóljára   2007.03.23 09:24
És utoljára...

Utolsó sörözés   2007.03.23 09:27
Prágába az ember sörözni jár, ezt el kell fogadni. A magamfajtának, aki annyira nincs oda a sörért, maradnak a szép épületek (esetleg az Absinth shifty)
Ahol ez a kép készült arról nevezetes, hogy helyben főzik a sört, és csak azt lehet kapni. Egészen jó sörük volt, még úgy is hogy én nem vagyok érte oda.
A képen József, én, István, és Balázs nevű emberek láthatók. beer2

Sörfőző equipment   2007.03.23 09:28
Tényleg itt főzik. De lehet hogy ez csak dísz.

Hazaút   2007.03.23 09:29
A lenyugvó nap fénye a repülőről, nem sokkal fölszállás után. Ez a legszebb... ezért megéri éjjel érkezni haza.

Absztrakt Budapest   2007.03.23 09:30
Először le akartam törölni, mert bemozdult nagyon, de végülis tetszik.

Namiez   2007.03.23 09:31
Ez véletlen jól sikerült és még föl is ismerhető.